• Algemene voorwaarden

    Artikel 1 – Definities
    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
    Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
    overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
    Dag: kalenderdag;
    Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten
    en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
    Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie
    die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en
    ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
    Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
    overeenkomst op afstand;
    Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
    consumenten aanbiedt;
    Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
    georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
    sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
    communicatie op afstand;
    Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
    overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
    samengekomen.
    Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
    Hippart h.o.d.n Black Art
    Hendrik smeltweg 27 (geen bezoek adres)
    7541 XM te Enschede
    Nederland
    E-mailadres: info@blackart.nl
    KvK-nummer: 80989470
    Btw-identificatienummer: NL003520820B71
    Artikel 3 – Toepasselijkheid
    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot
    stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
    Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
    voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
    voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
    voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig
    mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
    en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
    langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
    deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg
    kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op
    andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
    toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
    beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
    Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
    gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor
    het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen
    worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
    Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar
    de geest’ van deze algemene voorwaarden.
    Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden,
    dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
    Artikel 4 – Het aanbod
    Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
    nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
    Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
    diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door
    de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een
    waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen
    of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn
    tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
    Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
    Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte
    kleuren van de producten.
    Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
    verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
    bijzonder:
    - de prijs inclusief belastingen;
    - de eventuele kosten van verzending;
    - de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor
    nodig zijn;
    - het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    - de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    - de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
    ondernemer de prijs garandeert;
    - de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik
    van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag
    dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
    - of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze
    deze voor de consument te raadplegen is;
    - de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in
    het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst
    Herstellen;
    - de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden
    Gesloten;
    - de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de
    Consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
    - de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
    - Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
    Artikel 5 – De overeenkomst
    De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
    aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
    voorwaarden.
    Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
    onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de
    ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de
    overeenkomst ontbinden.
    Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
    organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij
    voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer
    daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
    betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor
    een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit
    onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd
    een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of
    op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen
    op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    - a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
    klachten terecht kan;
    - b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het
    uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    - c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    - d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
    ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering
    van de overeenkomst;
    - e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een
    duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
    In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
    eerste levering. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende
    voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
    Artikel 6 – Herroepingsrecht
    Na de aankoop van producten heeft de consument geen mogelijkheid om de overeenkomst eenzijdig
    te ontbinden . Alle verkochte items worden volgens specificaties en met de afbeelding gekozen door
    de consument speciaal geproduceerd. Dit alles zoals vast gelegd in de uitzondering regels in de wet
    op de webshops en gecommuniceerd op de webshop.
    Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
    Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor het retourneren
    van de producten voor de rekening van de consument.
    Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
    doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het
    product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending
    overlegd kan worden.
    Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
    De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals
    omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer
    dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    - a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties en gekozen
    afbeelding door de consument;
    - b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    - c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    - d. die snel kunnen bederven of verouderen;
    - e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
    ondernemer geen invloed heeft;
    - f. voor losse kranten en tijdschriften;
    - g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
    Verzegeling heeft verbroken.
    - h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    - a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
    bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    - b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen
    voordat de bedenktijd is verstreken;
    - c. betreffende weddenschappen en loterijen.
    Artikel 9 – De prijs
    Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
    producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
    btw-tarieven.
    In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
    gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op
    heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
    eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
    toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
    toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    - a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    - b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
    waarop de prijsverhoging ingaat.
    De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
    Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
    zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet
    verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
    Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
    De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de
    in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid
    en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen
    en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat
    het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke
    rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer
    kan doen gelden.
    Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 5 dagen na levering aan de
    ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de
    originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
    Indien een product beschadigd is betekend dit niet dat er automatisch een nieuw paneel opgestuurd
    gaat worden maar de ondernemer kan er voor kiezen om het paneel retour te laten komen en te
    repareren. De ondernemer beslist hier over aan de hand van de foto’s van de schade.
    De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De
    ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de
    producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten
    aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
    De garantie geldt niet indien:
    - De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden
    heeft laten repareren en/of bewerken;
    - De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins
    onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer
    en/of op de verpakking behandeld zijn;
    - De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid
    heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste
    materialen.
    Artikel 11 – Levering en uitvoering
    De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en
    bij de uitvoering van bestellingen van producten.
    Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
    Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal
    het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
    uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging
    vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
    uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft
    bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
    In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
    betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
    De geleverde producten zijn niet maatvast, de maten zoals vermeld op de website zijn de maten bij
    benadering en afgerond.
    Het verschil in de uiteindelijke maten mag nooit meer zijn dan 3% groter of kleiner zijn dan de
    vermelde maat op de webshop.
    Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen
    om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
    begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende
    artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
    retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
    Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het
    moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend
    gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
    Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Opzegging
    De consument kan de overeenkomst als die is gedaan en bevestigd niet meer eenzijdig opzeggen
    i.v.m. het feit dat de bestelling speciaal voor de consument en volgens haar specificaties
    geproduceerd worden.
    Verlenging
    Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
    producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
    vernieuwd voor een bepaalde duur.
    In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend
    worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
    verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van
    ten hoogste één maand.
    Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
    producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
    consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een
    opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar
    minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuwsen weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend
    voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
    Duur
    Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de
    overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
    redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
    verzetten.
    Artikel 13 – Betaling
    Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
    worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in
    artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan
    nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
    De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld
    aan de ondernemer te melden.
    In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke
    beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
    rekening te brengen.
    Artikel 14 – Klachtenregeling
    Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 5dagen volledig en duidelijk
    omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft
    geconstateerd.
    Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de
    datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt,
    wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
    ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
    voor de geschillenregeling.
    Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk
    anders aangeeft.
    Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze
    of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
    Artikel 15 – Geschillen
    Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden
    betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument
    woonachtig is in het buitenland.